توزیع سبد معیشتی در راستای لبیک به رزمایش کمک مومنانه 

توزیع سبد معیشتی در راستای لبیک به رزمایش کمک مومنانه 

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹
اسدالله حسنی جاز گفت: در راستای لبیک به رزمایش کمک مومنانه با جمع آوری کمک های خیرین تعداد ۱۰۰ سبد معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

«اسدالله حسنی جاز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای لبیک به رزمایش کمک مومنانه با جمع آوری کمک های خیرین تعداد ۱۰۰ سبد معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج افزود: از این تعداد ۷۹ سبد معیشتی با مشارکت کانون تهیه شده و هر یک از این سبدها شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه، حبوبات و قند بود.

وی عنوان کرد: همچنین با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین روستا، یک راس گاو قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج)، سلامتی مردم روستا و دفع بلای کرونا ذبح شده و گوشت های نذری نیز بین نیازمندان توزیع شد.

حسنی جاز ابراز کرد: به واسطه ارتباط با خیرین، تقریبا هر ۲ ماه یکبار در طول سال، یک راس گوسفند قربانی ذبح شده و گوشت های نذری بین ایتام روستا توزیع می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه عنوان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی کانون در ایام کرونایی، برگزاری مسابقه مجازی احکام ویژه خواهران و برادران است که تاکنون اولین مرحله از این مسابقه برگزار شده است.

 وی اضافه کرد: در همین راستا ۲ گروه مجازی احکام ویژه خواهران و برادران عضو کانون و اهالی روستا راه اندازی کردیم و روزانه احکام ویژه خواهران و برادران در هر یک از گروه های مختص آنها به اشتراک می گذاریم.

حسنی بیان کرد: پنج شنبه هر هفته یکسری سوالات احکام ویژه ۲ گروه مطرح می شود که اعضا باید به سوالات پاسخ دهند و امتیاز کسب کنند، آخر هر ماه به ۳ نفر از خواهران و ۳ نفر از برادرانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، جوایز نقدی اهدا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه ادامه داد: اکنون دومین مرحله از این مسابقه آغاز شده است با این تفاوت که جایزه این مرحله کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است که ان شاءالله به محض امکان شرف یاب شدن به حرم مطهر امام رضا علیه السلام کمک هزینه پرداخت می شود.

وی در خصوص هدف از اجرای مسابقه احکام، اظهار کرد: سعی داریم با برگزاری این مسابقه زمینه آشنایی بیشتر مردم روستا با احکام دینی و فردی را فراهم کنیم.

حسنی ابراز کرد: به منظور احیای شب های قدر فضای مسجد را ضدعفونی کردیم و مراسم شب های قدر با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز قدس، عنوان کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری راهپیمایی نبود بنابراین از طریق فضای مجازی با اطلاع رسانی زمان پخش سخنان مقام معظم رهبری از شبکه های مختلف صدا و سیما، مردم را دعوت کردیم تا در روز قدس از سخنان ایشان فیض ببرند.

 وی بیان کرد: همچنین پس از اتمام سخنرانی مقام معظم رهبری، نکات کلیدی و مهم سخنان ایشان را از طریق فضای مجازی منتشر کردیم تا کسانی که فرصت نکردند از طریق شبکه های تلویزیونی به سخنرانی ایشان گوش فرا دهند از طریق فضای مجازی متن سخنان رهبری را مطالعه کنند.

حسنی جاز یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های هر ساله کانون، برگزاری جشن باشکوه میلاد امام زمان (عج) است که امسال با وجود کرونا امکان برگزاری آن نبود بنابراین از طریق فضای مجازی با راه اندازی پویش و مسابقه سعی کردیم این روز را جشن بگیریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه اظهار کرد: در همین راستا جشنواره مجازی متشکل از مسابقه های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، دلنوشته و اتاق امام زمانی (عج) را برگزار کردیم و به نفرات هر مسابقه جوایزی اهدا شد.

وی در خاتمه ابراز کرد: از سایر برنامه های کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج، ضدعفونی روستا طی ۲ مرحله بود.

پایان پیام/ 586